Pokaż maluszku, jak tupiesz nóżką.
Rytmiczny program: „Pokaż maluszku jak tupiesz nóżką, czyli muzyczny kwadrans rytmiczny.”
Autorkami programu są Maria Zofia Tomaszewska oraz Katarzyna Czajkowska.
Głównym celem zajęć umuzykalniających w przedszkolu jest rozwój wrażliwości muzycznej u dzieci, przygotowujący do poprawnego śpiewania i słuchania muzyki. Zajęcia bazują na różnych piosenkach i melodiach, na których w większości są oparte zabawy i ćwiczenia słuchowo-ruchowe.
Zajęcia rytmiczne prowadzone będą w formie zabawy, które mają na celu wyzwolenie swobody psychicznej dziecka, przezwyciężenie nieśmiałości i różnego rodzaju zahamowań oraz przyczynić się do integracji grupy.
W programie przewidzianych jest 10 zadań (1 zadanie na miesiąc), które będą polegały na m.in.:
- zabawach i ćwiczeniach kształtujących prawidłową postawę;
- spostrzeganiu różnych zjawisk akustycznych;
- rozpoznawaniu brzmienia różnych instrumentów muzycznych;
- rozpoznawaniu różnych melodii znanej piosenki;
- wyklaskiwaniu rytmów;
- tańcach i zabawach integracyjnych;
- marszach, biegach w rytmie melodii;
- zabawach ruchowych ilustrujących temat znanej piosenki;
Na zajęciach będzie wykorzystywana również metoda aktywnego słuchania muzyki wg B. Strauss, „Marsze, tupanki, klaskanki” oraz muzyczne inspiracje wg Marii Zofii Tomaszewskiej.